söndag 27 augusti 2023

Kraften i Rockbäck sinar-varken hjärtat eller armbandsuret tickar rätt

 

Ni som följer bloggens öden och äventyr, har kunnat konstatera en punktering av nya öden och äventyr. Ingen produktion alls på Calle Rockbäcks Blogg. 
Det råder en stillsam tystnad. Mitt lilla hjärta fungerar inte riktigt som det ska fungera, när allt ska fungerar fullt ut. Normalt med andra ord. 
Orken finns inte längre. 
Kraften sinar. 
Är vansinnigt trött. 
Från och till svår yrsel.
Då är det lätt man tappar lusten. 
Det har jag nu. 
Tappat lusten. 
Den 5 september ska hjärtat startas om. Kallas för pre-OP på Hjärtavdelningen, Skånes universitetssjukhus i Lund. Det blir 16 gången på 15 år. 
Senast var den 8 juli i år. 
Efter några dagar tickade åter mitt hjärta fel. Mitt armbandsur tickade inte alls. 
Sprängdes av behandlingen. 
Visarna fladdrade som yra höns i urtavlan. 
Glädjande är i alla fall, att en fan av bloggen tillverkar böcker med både bilder och text från Calle Rockbäcks Blogg. De dimper ner med jämna mellanrum i brevlådan. 
Helt otroligt.
Min egen historia på pränt. 
Jag blir rörd till tårar av omtanken. 
Bra är det också. 
Jag skickade över en blomma som tack. Så visst finns det ljusa stunder i allt mörker.
Lev väl, vänner.

 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Calle min hustru har fått inopererad en pacemaker för att hålla ordning på hjärtat. Har Du inte fått något sådant förslag från din läkare

Anonym sa...

Håller med, det finns ju så många som fått pacemaker och därmed ett "nytt" liv.