torsdag 21 juli 2011

Sugen på ett piano? DU FÅR MITT!

Det finns bara en hake i min formidabla gåva: du får själv transportera bort det. Och stå för eventuella transportkostnader.
Det är nu problemen tornar upp sig. Marknaden är översvämmad av gamla pianon som folk skänker bort. Orsaken är bla vikten. Oftast väger ett gammalt piano lika mycket som en Gnu i vilda Afrika, alltså i värsta fall upp mot 250 kg.
Det är inget man bollar med precis.
På mitt piano har det lirats både "Boogie Woogie" och "Får jag bli din tangokavaljer, blott för några timmar, och få en kyss och kanske fler...", ja, ungefär så har det klingat i mitt barndomshem.

Här har jag suttit och plågats med "Für Elise". Min pianolärare, tant Fast på Ellstorp i Malmö, körde den hårda skolan. Absolut ingen "Boogie Woogie", utan endast klassiskt pianoklinkande.
Jag minns många timmar med skalövningar. Tråkigare än döden.

Vad blev det då av allt mitt nötande?
Jo, "Boogie Woogie" (förlåt tant Fast), långt före Robert Wells slog igenom.
Nu är det slut. Pianot ska ut. Vill du ha det? Du får det. Helt gratis.
Fast, som sagt var, du får hämta det på plats och eventuella transportkostnader betalar du själv.
Min pianokarriär är nämligen över. Sant.
Goodbye My Lover.

1 kommentar:

Anonym sa...

De allra tyngsta pianona väger ca 350-375 kg. Mvh en som burit mer än 100 pianon.