fredag 2 november 2012

Pyjamaschocken!

När jag vaknade upp i morse, kändes det som jag slog upp mina ljusblå i en tung gråmelerad kasern i den gamla kommuniststaten Östtyskland. Malmö FF hade spelat 1-1 mot Örebro SK. Elfsborg slog Mjällby med 3-2 och drog ifrån i toppstriden om det allsvenska guldet som definitivt avgörs på söndag. För övrigt känner jag mig alltid kommunistgrå, när MFF förlorar poäng. Dagen skulle bli värre. När jag gick in på Aftonbladets och Expressens webbtidningar skrek rubrikerna mot mig: ”Det känns ruttet” och ”Det var ett misstag”. Matchens domare mellan MFF-ÖSK hade alltså felaktigt dömt bort ett regelrätt avgörande MFF-mål: Wilton Figueiredo tryckte in bollen bakom Tomer Chencinski i Örebros mål innan han blåstes av för offside. Det har nu visat sig att Wilton var Onside, alltså ett helt korrekt mål. Från den platsen jag satt på läktaren, var det omöjligt att upptäcka det felaktiga domslutet av Martin Hansson. Förstå min pyjamaschock i morse. Jag blev rasande, arg, vred och djupt, djup besviken. Här har man suttit och fryst röven av sig sedan MFF:s första hemmamatch mot Gefle (0-0) den 2 april i år. Inte missat en enda snedspark på 29 omgångar och så går allt åt helvete för en DOMMARTABBE! Ovanligt nog erkände Martin Hansson sitt grova misstag. Ja, där rök Guldet. Tack Martin Hansson från Holmsjö i Blekinge, för att du gav oss 17 935 åskådare på läktaren den beska presenten. Jag borde köpa ny målarfärg. Och ta av mig pyjamasen. SUCK!

Inga kommentarer: