torsdag 8 november 2012

FN:s generalsekreterare indragen i nätbedrägeri!

Nätbedragarna blir allt fräckare. Nu drar man sig inte ens för att använda sig av världsberömda namn i jakten efter dina pengar. Tro det eller ej, men självaste Förenta Nationerna (FN) har åkt med in i den smutsiga hanteringen. Deras frontnamn, generalsekreteraren Ban Ki-moon, används som spjutspets världen runt, för att plocka folk på pengar, med s k Nigeriabrev. Jag vet att det är så, för jag har själv fått ett brev från FN:s generalsekreterare, Ban Ki-moon. Upplägget ska föreställa sig vara så seriöst som tänkas kan, med både den Afrikanska Unionen och Internationella Valutafonden inblandade. Hela tjuveriet avrundas med en hälsning från FN:s generalsekreterare. Det finns säker någon korkad person som blir smickrad och åker dit på bedrägeriet. Dessa förbannade brev regnar in i våra mailboxar. Jag är duktigt trött på skiten. FN som mest pratar strunt, kan väl gå i bräschen och stoppa möget (skit på skånska). OBS: Bilderna fanns inte med i mitt mail, utan de har jag lagt till på själva blogg inlägget. En illustration.

Inga kommentarer: