måndag 30 juli 2012

Tippa OS-GULD. Svårare än stryktipset!

Ja, så är det faktiskt. Det är många gånger svårare tippa vem som ska ta ett OS-GULD, än att tippa 13 rätt på stryktipset. Och det som är så svårt. Ni vet hur det är. När man lämnar in raden, har man 13 rätt. När matcherna spelats, sitter man där med 6-7 rätt. I går såg vi två svenska guldfavoriter falla igenom. Emma Johansson gömde sig i cykelklungan med slocknade ben. Sarah Sjöströms form visade sig plötsligt vara borta med OS-vinden. I stället togs guldet hem av en amerikanska som vi vanliga tippare aldrig hört talas om. Nu ställer vi ett darrigt hopp till den fantastiska kvinnan Therese Alshammar. Vi är många som haft nerver i kläm och vet vilket helvete det kan vara att ens försöka ta sig ner i ett badkar. Min favoritkrönikör är Expressens, Mats Olsson. Jag älskar när han tippar. Mats är som jag. Vi har aldrig ett rätt. Mats går ut i Soho och äter skaldjur. Jag tar en kopp kaffe framför TV-apparaten. Skillnaden är att Mats står som kejsaren utan kläder inför miljonpublik. Jag slickar mina sår i ensamhet. Glad över att ingen annan vet hur usel tippare jag är. En klassiker ramlade in i våras inför den allsvenska starten. Mats tippade att IFK Göteborg skulle vinna allsvenskan. Jag en MFF:are tjoade förtjust: ”Mats Olsson har gett IFK Göteborg en dödskyss”! Hur det gått? Tja, IFK Göteborg med sitt stjärnspäckade lag kan faktiskt ramla ur allsvenskan. Ge mig en kopp kaffe i Säffle. Jag bjuder gärna Mats på en kopp.

Inga kommentarer: