fredag 6 augusti 2010

Morrondoppet i Lomma gick till musik!

Jag har varje sommar under 23 år för det mesta börjat dagen med ett morrondopp. Mycket har jag sett och hört under årens lopp, men aldrig att doppet har gått till musik.
Där långt ute till havs hördes märkligt ljuva toner. Jag och badkompisen Lennart spetsade öronen.
Hörde vi rätt eller hade vi fått hallucinationer?
Visst kom det musik utifrån sjön (gamla lommabor säger ALLTID sjön om havet). Det klingade märkligt vackert.
-Munspel och trumpet, sa Lennart.
-Jag kollar, svarade jag.

Det visade sig vara en blåsharmonika som Axel lirade på. Kompisen Rikard körde med en tvärflöjt. Och de kunde verkligen spela.
-Jag spelar piano annars, sa blåsharmonikan Axel.
Kompisgänget kom från Lund. De tyckte det var en kul idé att ta med instrumenten ut i morrondoppet i Lomma. Axel passade också på att testa om harmonikan funkade under vattnet, men...





LOMMABO I BRÅK MED TOMMY KÖRBERG
Lommabon Claes Malmberg har råkat i luven med bästa kompisen, Tommy Körberg. De drog ner till Barcelona för att skriva samman en gemensam krogshow. Enligt Kvällsposten gick det åt...de såta vännerna blev ovänner så stickorna rök. Hur det går med showen som inte finns men som skulle finnas, vet ingen.


Läs ett kanoninlägg HÄR!

Och till slut en glädjande kattrapport:
"Rapport från den tandlöse katten från Limhamn som är på besök i Lomma: Efter två dagar på rymmen så knackade Lillis på altandörren imorse, sträckte på bakbenen och sa - Ge mig mat...
Tack Calle för du spred efterlysningen här, och stort tack till alla fantastiska människor som engagerade sig och letade efter honom!
Hälsningar från Karmen"

Inga kommentarer: