torsdag 17 september 2009

Morrondoppet-nu med ulster!

Mja, så allvarligt kanske det inte är, att man måste slänga sig i havet klädd i överrock.
Sant är, emellertid, att ivern bland morrondopparna svalnat betydligt.
Sant är också att det i regel är vi Gubbar som viker ner oss först.
Sant blir det då, att damerna absolut är av ett segare virke. Det är väl bara Jan i Staffanstorp som stretar emot.
På vinjettbilden ser ni två av dessa underbart sega kvinnor, nämligen Wivi och Ulla.
Båda har tidigare i sommar trätt fram som BLOGGENS ”badflickor”.

-Jag doppar mig så länge solen skiner, säger Ulla, till höger på bilden.
-Jag kör på in i oktober, fyller Wivi i med och pysslar om ”Lilla Vovven”.
I morse fick damerna badtempen till 14-15 grader. I luften var det 8 grader.
Jag knäppte till runt halsen och fick trösta mig med att vännen Jürgen i Torsby frös inne med 2 grader ute. Det är alltid något att trösta en badkruka med.
Jag gillar dessa sega kvinnor.
Var kommer alla ifrån?



Dagens klo!
Problem med hicka?
Hjälp finner du
HÄR!

Inga kommentarer: