måndag 21 september 2009

Drama med långtradare!

Titta noga på bilden. Den tar jag exakt 21:30 i kväll, måndag. Det är bäckmörkt. Därför den usla kvalitén.
Jag kommer körandes i den nya hårt kritiserade rondellen som är limmad till Himmelska fridens torg vid biblioteket. Då upptäcker jag en jättelik långtradare-följ den vita linjen på bilden- som kört fast när den ska köra igenom rondellen. Ekipaget sitter fast riktigt ordentligt.
Jag möter bilar som kör rakt emot mig. Så får man absolut inte får köra. De har skippat rondellen och så att säga genat.
Jag stannar, vevar ner rutan och tar bilden. Ni kan själva se-vid pilen-chauffören som sliter med väggrisar och annat för att få loss den jättelikt tungt lastade långtradaren som sitter fast.
Jag får samtidigt en utskällning av bilister som kör i fel riktning rakt emot mig för att jag stannat. Det råder trafikkaos i mörkret.
Den här rondellen är bara för jävlig. Nu är jag heligt förbannad, inte minst på Lotta Ahlfors som är direkt ansvarig på kommunen för tilltaget med den förbannade rondellen.
Bussarna kör sönder kantstenarna varje dag. Folk får punktering. Bussbolagen har haft massor med möten med Lotta och hennes anhang på den kommunala förvaltningen.
DE HÖR INTE. ÄR STENDÖVA. OCH BLINDA.
Rondellen är för fan helt felkonstruerad. Ska detta var så svårt att fatta.
Om de förbannade kantstenarna sa Lotta Ahlfors till mig i vintras, då min son fick punktering.
-Vi följer EU-normerna. Bredden ska räcka.
Dra åt helvete, säger jag.
Usch, för sådana tjänstemän.
Jo, jag är rasande. Det är även långtradarchaffisen som sitter hårt fast.
Jag vet inte om han kom loss.
Jag blev utskälld och körde hem.
Rött kort till Lotta Ahlfors. Och den blinda och döva kommunala demokratin i Lomma.



Inga kommentarer: