torsdag 18 juni 2009

Calle Rockbäcks BLOGG: Nödrop från en norsk oljerigg mitt i Nordsjön!

Lomma hamn-bild här ovanför- kan bli centrum för ett norskt sjödrama. Det hela började med att jag fick ett mail från norrmannen Petter.
Man kan kalla det för ett nödrop från en norsk oljerigg mitt ute i Nordsjön. Det är nämligen där Petter sitter fast just nu.
Han arbetar på en av alla dessa oljeriggar som hivar in svart guld till den norska staten.
Petter följer min blogg. Nu behöver han min hjälp.

Bilden här ovanför är en norsk oljeplattform mitt ute i Nordsjön. Dock inte den Petter sitter fast på. Bilden är en illustration.
Nåväl, storyn är i korthet den här.
Petter skilde sig för ett år sedan. Kände sorg över livet. Sökte en napp som tröst. Vad gör då människan.
Jo, han köper en motorseglare på Korfu i Greklands ö värld.
Nu vill han ha hem den. Från oljeriggen mitt i Nordsjön jobbar han på problemet

På den här ön-Korfu- ligger alltså Petters båt. Nu tänker han sjövägen ta den till Lomma hamn. Här borde storyn vara klar, men inte. Norrmän är norrmän och i Flyinge bortåt Eslöv, av alla ställen, har han från sin rigg kommit över en motor. Därför väljer han Lomma som nödhjälpshamn.
Vad är då hans nästa drag?
Jo, eftersom han följer min BLOGG och läst om min handel och vandel över hela världen skickar han sitt nödrop om hjälp till mig.
Vad gör jag då?
Jo, går igång med pukor och trumpeter. Genast kopplas A-laget inom Lommas sjöfart in. Här hittar vi både Flemming, Pelle och Åkar-Anders mfl.
Hur det slutar?
Det vete fan, men spännande är det, Petter.
Heja Norge!

Inga kommentarer: