fredag 10 maj 2024

Nyhet från Lomma: Region Skåne förenklar incheckningen till vården-lättnad för patienten

 

Jag hade tid i veckan till en läkare på Neurologimottagning på Universitetssjukhuset i Lund. 
Inget märkvärdigt med det. 
Det har jag haft många gånger. 
Den stora skillnaden denna gången, var att det dök upp ett sms från Region Skåne. Först tänkte jag det var en vanlig påminnelse om dag och tid. Ser då en inlagd blå text. Poängen var att jag kunde på plats checka in själv via mobiltelefonen in. (texten fortsätter efter bilden)
På så vis skulle jag undvika få ställa mig i kön till receptionen/kassan. Jag klickade i stället på den blåa texten i kallelsen i min mobiltelefon. 
Enkelt. 
Vips så var jag incheckad och klar. 
Det var busenkelt. 
Lätt som en plätt. 
Gänget som stod i kön stirrade förvånat på mig. Nu hör det självklart till saken: du måste ha en viss vana med din mobiltelefon. 
Här nedanför ser ni hur det slutade för egen del. Framgång. Och då fyller jag ändå 78 år i sommar. 
Bingo! 
Systemet är långt ifrån infört på alla avdelningar. Får ses som ett test. Har säkert kommit för att stanna.



 

1 kommentar:

Anonym sa...

Så länge tekniken fungerar är nog väldigt smidigt.