tisdag 5 augusti 2008

Nu startar jag en OS-BLOGG!

Nu startar jag upp en OS-BLOGG. Där kommer jag enbart att skriva om olympiaden som börjar om några dagar i Peking. Det blir OS-sändningarna i TV jag kommer att följa samt vad tidningarna skriver.
Om min hälsa håller hela resan ut ska varje sekund nagelfaras.
Min styrka är att jag intensivt följt samtliga olympiader sedan 1956. Därtill har jag läst på i 52 år om alla övriga olympiska spel, från Athen 1896 till Helsingfors 1952.
Varför nu detta då?
Jo, jag vill bespara denna bloggplats från att bli enbart Peking-OS. Det finns faktiskt läsare av min blogg som inte kan skilja på en stav och ett spjut. Jag gör det också som en hyllning till min kompis BG.
Äntligen får han en chans att koncentrera sig på OS genom min OS-BLOGG. Grattis BG!
Hur går det då med den här bloggen du läser just nu?
Inga problem. En avmattning efter en hög produktivitet blir det säkert, men det är också nyttigt, för jag har öst på. Med detta inlägg blir det hela 62 sedan starten den 1 juli i år. Det har blivit ömsom vin och ömsom vatten.
Glöm inte adressen till Din OS-BLOGG:
www.rockbacksos.blogspot.com

Inga kommentarer: