tisdag 9 maj 2017

Robin Bengtsson till final!

Första kvalomgången i Eurovision Song Contest handlade bara om en sak: skulle motocrossföraren, Robin Bengtsson, från Svenljunga gå till lördagens finalspektakel i Kiev? 
Det gjorde han. 
Jag kunde andas ut. 
Enligt mitt sätt och se på det hela hade Robin den bästa låten. Andra sidan finns det många som har en annan åsikt. 
Min drivfjäder däremot glasklar. 
En final utan Robin och jag hade släckt ner TV-apparaten på lördag. Jag är säker på att fler än jag hade spolat EM i sång som numera har blivit en svensk uppvisning i ljus-och färgfladder. Det är inte lätt för en åldersman med trötta ögon redan klockan halv fem, att hänga med i all flash och allt vad det nu är. 
För övrigt bjöd tävlingen på många fina röster som lyftes till himmelska skyar på grund av all eko som lagts på. 
Sämst var utan tvekan de svenska TV-kommentatorerna, Edward af Sillén och Måns Zelmerlöw. Alla var sååå...bra, men så har båda två hela kroppen fast i den aktuella schlagersmeten. 
På lördag håller vi tummarna för Robin.

Inga kommentarer: