måndag 19 april 2010

Nervvrakens dag-malmöbor fast i Barcelona.

Vänner som sitter fast världen runt på grund av vulkanaskan.
Vänner som ska fara till Kina på fredag, men som kan fastna i vulkanaskan hemma i soffan.
Själv har jag i dag på morgonen varit med om en rotfyllning avdelning 1, alldeles vid Varvsbron i Lomma. Spännande fortsättning den 11 maj kl. 10.00, info för den som vill komma och titta på.
Det börjar bli mycket nu. Nästan på tandgnissel. Bara namnet Eyjafjallajökull får mina franska nerver att ömma.

Läget för mina vänner som inte längre flyger och far världen runt är högst ovisst.
Barcelona. Här råder tystnad. Mina planer på att dra ner och hämta hem Leif Georg med sin Ellen, har fått ställas in. Orsaken är glasklar. En sådan tur på 440 mil skulle med säkerhet bli både min och bilens död. Läkaren sa njet.
Gran Canaria. Radioskugga. Förmodligen har mina kära vänner slocknat vid poolbaren.
Resande grannar. Borta. Luft. Finns inte att uppbringa. Mina nervtrådar dinglar som ett trasigt spindelnät.
Kina. Ja, dit ska (kanske, hoppas) vännen Rolf med sin Margita (nej, det är ingen drink) på fredag. Senast paret skulle till Kina, ställdes resan in på grund av fågelinfluensan.
Facebook. EU-parlamentarikern Marita Ulvskog kämpar sig igenom jätteköer på Stockholms Central. Får ta tåget till Strasbourg.

Leif Pagrotsky tycker det är synd om partikollegan.
Suck.
Förstår ni hur jag har det, denna dag som Olaus har namnsdag, fast det är ett bibliskt namn, så än finns det hopp.

(bilden på vulkanen är från Edward A. Hall Middle School)

Rykande het rapport från Leif Georg och Ellen som sitter fast i Barcelona:
"Vi har fått en flight hem på lördag kväll kl.20.00. Om nu flyget går från Barcelona. Rummet på vårt hotell på Petit Palace har vi till torsdag. Hoppas på förlängning till lördag.
Tåg hem till Malmö är svindyrt, dessutom passar de järnvägsanställda i Frankrike på att gå ut i strejk.
Det råder kaos. Komma med en buss just nu är som sagt var, kaos. Det går ingen nöd alls på oss. Problemet är ovissheten."
Leif Georg och Ellen skulle egentligen kommit hem till Köpenhamn och Malmö i dag.

Inga kommentarer: