onsdag 31 december 2008

GOTT NYTT ÅR MED PEPPARKAKSHUS OCH MARSIPANBAD!

Det är alltid något speciellt med årets sista dag.

På årets sista dag i byn blev ett pepparkakshus årets byggnad. Både sydsvenskan.se och mffsupport.com hemsida la ut en länk till mitt blogginlägg om Oskars skapelse av pepparkaksdeg-scrolla en bit ner om du missat det.

Det var ingen som la ut någon länk, när jag skrev om Lommas nya bibliotek, men så blir man förstås extra snäll av pepparkakor...

Årets sista dag skänker gärna en stund av eftertanke. Det blir alltid så när vi lägger ännu ett år till handlingarna.

Det var också året som gav mig personligen en stor glädje. Efter en lyckad operation kunde jag för första gången på 26 år promenera som vanligt folk. Jag lovar att det är en enormt ljuvlig upplevelse.

Årets sista dag blev också extra tung för min familj. Min mor kämpar på sjukhuset mot en irriterande ålderdom.

Livet ger och livet tar.

På årets sista dag bjuder jag som salut på bilder från marsipanriket.

Det kan behövas på årets sista dag. Sötare än så blir inte livet 2009.

GOTT NYTT ÅR!



Inga kommentarer: