söndag 11 juli 2010

Bodil och Arne har första parkett till Lommas badliv

Här sitter Bodil och Arne och laddar för en ny het dag. Man kan gott säga att de har fönsterbord rakt in i Lommas enastående badliv. För utanför deras terrass blir det under söndagen en ny invasion av badsugna till Lomma Beach.
-Mallorca, Kanarieöarna eller vad du vill. Medelhavslivet har vi här, precis rakt framför våra näsor, säger paret som bor alldeles intill badbaljan number one, Lomma Beach.


De har en enastående utsikt över händelserna. Varje dag utspelas ett skådespel när unga och gamla, tjocka och smala, vackra och fula, kånkar med solstolar, parasoller, badbollar, farfars hatt på huvudet, puttrande småbarn, pust och stön, sönderbrända, unga vackra muskulösa män för Bodil att vila blicken på, medan maken Arne bjuds på läckra puddingar med knappt en tråd på kroppen.
-Ja, vi bor i Paradiset. Det är helt underbart, fortsätter Bodil.
Men, undrar jag vän av ordningen, är det inte mycket ungdomsfylla, stök och bök och slagsmål.

-Visst kan det bli lite stök när alla ska hem, men det är inga problem. Det står vi mer än gärna ut med, fyller Arne i med och läppjar på en sval drink, förlåt, dricka.
Må gott, får jag väl då säga.



EFTERLYSNING
I natt dök en tjuv upp och stal Arne och Bodils bastanta solstolar som stod på deras terrass. Det är avigsidorna med att bo mitt i badbaljan. Tyvärr smyger det sig in ett och annan löskefolk som inte kan skilja på mitt och ditt.
Om det är någon som känner igen solstolarna på bilden, hör av er till mig, maila callerockback@rocketmail.com eller ring 040414758


Inga kommentarer: