måndag 4 augusti 2014

Lommabilder ni aldrig sett

Precis så kände jag mig i dag. Regnet strilade ner och jag kände mig huvudlös. 
Andra definitioner på ordet är: 
tanklös, oförnuftig, vansinnig, dåraktig och dumdristig. 
Inga rediga tankar om någonting. Alltså precis som vanligt. 
Fick ett telefonsamtal från en dam i förmiddags som föreslog byggande av en bastu i Lomma. Fick ge henne det dystra beskedet, att projektet var aktuellt under 1990-talet, men havererade. Det visade sig vara en huvudlös idé.
Nämligen. 
Transporterades ut. 
Ännu ett lufthål.
Bra med frisk luft för en huvudlös person. 
Fick plötsligt BILDEN. Före än både Aftonbladet och Expressen. 
En bil med registreringsnumret HEN !? 
Lomma i framkanten, t o m före Svenska Akademien. 
Men vad säger HEN om det?
Löven som plötsligt låg där bland buskarna. 
Rostiga och fula. 
En stilla fläkt av hösten. 
Sedan hamnade jag hos min husläkare som folkpartiledaren, Bengt Westerberg, införde en gång i tiden. 
Det sägs att det var en huvudlös reform, men i Lomma fungerar det, minsann. 
Även om det i mitt fall förhåller sig så, att doktor husläkare fått ärva en jobbig inflammation i vänster pekfinger. Käkar drivor med penicillin sedan den 3 juli. Ska fortsätta med det. 
Det, om något, kan tyckas vara huvudlöst. Trots att min husläkare (tack Bengt) är kanon.
Men vad ska en dåre göra åt saken? 
Nej, i dag är jag inte alls i form. 
Fast andra sidan. 
Hur ska jag kunna var det utan huvud? 
Fast det blev Lommabilder ni aldrig tidigare sett. 
Vad sa du? 
"Du skriver skit". 
Tack ska du ha. Men tänk på att jag har en huvudlös dag.

Inga kommentarer: