Visar inlägg med etikett nappträd vällingträd dagis barn vällingflaska Lomma. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett nappträd vällingträd dagis barn vällingflaska Lomma. Visa alla inlägg

tisdag 11 juni 2013

Nappträdet i Lomma blev till ett VÄLLINGTRÄD!

Den 7 mars 2011 skrev jag för första gången om nappträdet i Lomma-se bild till höger. 
Det väckte uppmärksamhet. Skånska Dagbladet och Lommabladet for ut och skrev om nappträdet. 
Det började med att dagisbarnen avslutade sitt sugkalas och hängde sina nappar i trädet. Andra småttingar som ville sluta suga på nappen, hängde på. 
Ja, så där har det fortsatt. 
Jag tyckte det var läge och kolla in om napparna fanns kvar eller t o m blivit fler. I dag var det grönt och fint. Svårt att se alla napparna, men nappträdet levde fortfarande. Kanske bättre än någonsin. 
Inte nog med det. 
Nu hade det t o m blivit ett VÄLLINGTRÄD!? 
Något barn hade avslutat sitt vällingbehov genom att hänga vällingflaskan i trädet. 
På så vis har Lomma fått Sveriges först VÄLLINGTRÄD!
Det var väl en rar berättelse.