lördag 18 juni 2016

Zlatan-konstnären som kom av sig

Det här är amerikanaren, Jackson Pollocks berömda, dropp och stänk-konst, som slog igenom under 1950-talet. 
En kontroversiell konst. 
I dag värderas Pollocks konst till hundratals miljoner. Möjligen då en eller två, Zlatan Ibrahimovic. 
Pollocks konst är för ett otränat öga rena färgröran. 
Skit med andra ord. 
Zlatans konst har i de båda EM-matcherna varit en färglös röra. 
Skit med andra ord. 
Efter matchen mot Italien sågade jag Zlatans insats-skrålla en bit ner på bloggen. Jag ställde frågan om jag skulle bli ensam om den kapningen.
Sydsvenkans krönikör ska vi inte ens nämna.
Expressen och Aftonbladet vågade inte ta till sågen. 
De borstar nämligen alltid Zlatans rygg. 
Jag ficka gå till DN och deras krönikör, Johan Esk. Han befinner sig i samma sågverk som jag. Läs Johan Esk krönika HÄR.

Inga kommentarer: