måndag 12 oktober 2020

Konsument Lomma: Varför blir vi blåsta på tandkräm?

Nu har vi retat oss på den där förbannade coronan i snart åtta månader. 
Det är tid skifta fokus. 
Vi kan i alla fall försöka. 
Därför kastade jag mig över min nya tandkrämstub. En 125 ml Colgate med karries kontroll. 
Amerikanska Colgate är världens största företag inom munhygien med en årsomsättning på över 160 miljarder svenska riksdaler. 
Bortsett från tandborstar, tandtråd, tandstickor och munvatten, är just tandkrämen företagets draglok. 
Varför måste då detta jättelika företag blåsa oss konsumenter på tandkrämstuben? 
När jag öppnade min nya tub hälsade den på mig med en tydlig hög suck-poff, paff, piff och puff. 
Och sjönk samman som en mjölnarsäck i gamla tiders kvarnar-se bilder. 
Jag vet, så är det varje gång. Bara det att jag inte brytt mig om det tidigare. 
Tack vare covid-19 bryr jag mig numera om en lurifax till tandkrämstub som tydligen blåser oss alla. 
Konsument Lomma låter bra som en hälsning till alla som har sina egna tänder kvar. 
PUFF, på er.
 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar