Mellan varven kan kvällstidningarnas larmande om coronaviruset blir upp och ner. I alla fall på webbsidorna.
Här ovanför ser vi ett exempel från Expressen. En ledare av Ann-Charlotte Marteus som tar upp läkaren Agnes Wold.
”Sätt i gång och producera skyddsutrustning inom landet, manade Wold på Twitter. Men högtryckstvätt?
I topp som ramar in ledaren på sitt vis, ligger nämligen en annons om högtryckstvätten som är bäst i test.
En lustifikation så god som någon.
Det gäller blanda och ge.
Ös in annonserna i skribentens text.
Bry dig inte om galenskapen det kan ge upphov till.
Kul?
Visst.
För oss som har humor. (texten fortsätter efter bilden)
Aftonbladet är inte mycket sämre.
Här sprängs en annons om Leif GW Perssons röda vin på box in i texten om och med statsepidemiolog Anders Tegnell.
Vi får också veta att alkohol kan skada din hälsa.
Nog så riktigt.
Varje år tar spriten runt 2000 svenskars liv. I hela världen dör årligen ca tre miljoner av kröken. Coronaviruset ligger så här långt i lä, med en person avliden i Sverige. I hela världen just nu 5-6000 människor.
Visst är livet upp och ner i dessa tider.
Det är det även för familjen Andersson från Lomma.
I kväll tävlar de i Talangfinalen i TV4.
Vi önskar The Flying Family lycka till.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar