Black Friday har aldrig varit en stor sak hemma hos oss. Denna tämligen nya variant av folkrörelse som piskas upp till en märklig shoppinghysteri, har aldrig fått fäste i mitt hem. Tack vare sociala medier blir det lätt som en plätt få med större delen av världens köpglada befolkning.
För inte tala om Rapport. Detta klassiska nyhetsprogram i TV, kör dagligen en glad trudelutt om den köpstarka dagen.
Varför?
Räcker det inte att affärsmännen gnuggar händerna.
Black Friday gnuggar din plånbok.
Julhandeln gnuggar bort resten.
Nej, den här varianten med Black Friday, har aldrig lockat ut oss i det hysteriska folkhavet. Det blir bara för mycket.
Ska jag vara ärlig, så ljuger jag en aning.
Men bara lite.
För faktiskt blev det 16 rullar toapapper för 90 spänn samt en burk jordgubbsmarmelad för 32 riksdaler på Coop.
Mer än så har Lomma inte att erbjuda, en köpgalen Rockbäck. Det var ingen rea på varken toarullarna eller marmeladen.
Därför kanske ingen rev och slet bland toarullarna.
Marmeladen såg yrvaken ut.
När köpfesten, Black Friday, rullas ut över världen, är Lomma en frizon.
Tack för det.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar