Vi har lärt känna Lasse Åberg genom alla år som en fiffig figur. Turistorganisationen VisitDenmark har kommit på en annan fiffig idé.
De bjöd in Lasse Åberg.
Uppdraget locka turister till landet.
Lasse gjorde det enklast tänkbara som egentligen är det svårast: han flyttade över sin alter ego, den omåttligt populära, Stig Helmer, som turist i Danmark.
Sedan dammade han av den gamla fina Perikles med Tuborgsvaret, ”Hvergang”. Den populära ölreklamen blev plötsligt Stig-Helmers.
Nu snurrar Åbergs reklamen för Danmark runt på sociala medier.
Givetvis succé.
Från Lasse Åbergs organisation låter man meddela mig, att allt är i sin ordning. Lasse som Stig Helmer står för både texter och speakerrösten.
Danska turistnäringen snodde Stig Helmer före Sverige.
Synd på en sådan god banan.
FOTNOT. Midsommaraftonens väder ser för Lommas del dystert ut: regnställ och paraply rekommenderas.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar