Det är inte bara Lommabor som drabbats av SE-bankens fadäs.
Läser på SEB:s hemsida:
”Vi har cirka 4 miljoner privatpersoner som kunder i Sverige och de baltiska länderna. Av dessa är cirka 1,3 miljoner helkunder. Vi har dessutom cirka 27 000 private banking-kunder i och utanför Sverige.”
Det där ser ju bra ut.
Mindre bra är att det kan vara långt fler än 10 000-tals som drabbats av bankens omläggning från Visa till MasterCard.
Det råder kaos i luren när man ringer till bankens Internetsupport för få klarhet. Det går nämligen inte logga in på SEB:s Internetbank med de nya MasterCard korten.
Till slut hamnar man efter sju sorger och åtta bedrövelser hos en av bankens ID-experter. En svettig dam som förklarar för mig att jag långt ifrån är ensam om hamnat i trångmål och inte kunna logga in på SEB:s Internetbank.
”Har du inte också fått ett blått ID-kort?”
Nej, det har jag inte.
Orsaken är att av någon okänd anledning skickas korten ut separat. Någon information gives icke.
Nu har det gått över en vecka utan något blått ID-kort dykt upp i min brevlådan. Det är alltså med detta kort jag ska logga in. Tills dess kan jag inte sköta mina "affärer", betala räkningar och annat.
”Kanske kortet har kommit bort i den allmänna postgången,” tröstar en annan dam på deras support.
Jag och 10 000-tals, om inte många, många fler, måste alltså ha ett blått ID-kort. Med det nya MasterCard går det inte att logga in på SEB:s Internetbank.
Någon nötta på banken centralt har fått hjärnsläpp.
Det är bara för jävligt.
Så här får det INTE gå till.
Skäms.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar