Det här är Jöran (jo, med J). Han är ordförande i Lommas konstförening, engagerad i Lomma Event, dynamo i höstens stora begivenhet, ”Toner vid Borgebys Slott”.
Jöran är en idémänniska.
Här är hans senaste:
En helt vanlig byrå inköpt på Sopstationen i Malmö för 125 riksdaler. Fyll på med turistbroschyrer. Hokus-pokus, du har skaffat dig en turistbyrå. I detta fallet Lomma Turistbyrå.
”Ja, det finns ingen turistbyrå i Lomma. Svårare än så här, är det faktiskt inte. Inte speciellt dyrt heller”, berättar Jöran för mig.
Det är en kul och originell idé som äger en inbyggd bärkraft.
En helt vanlig byrå omvandlas till en efterlängtad turistbyrå och som alltid håller öppet. Dygnet runt står den inne på den pittoreska gårdsplanen till hustrun och konsthantverkaren Anna Heijs butik på Strandvägen 111.
Det är bara för hugade turister och plocka åt sig broschyrer.
”Nu hoppas jag andra som driver affärsrörelse i kommunen hakar på och skaffar sig en byrå. Hur enkelt som helst”, fortsätter byrådirektör Jöran.
För att visa allvaret i det hela har han också skaffat domännamnet, Lomma Turistbyrå, och börjat bygga upp en hemsida.
Bra jobbat Göran, förlåt, Jöran.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar