lördag 3 november 2018

Krasch bland helgonen

Idag är det alla helgons dag. Vi ska tänka på nära och kära som vilar på kyrkogården. Där vilar snart också min nya mobiltelefon. 
Stendöd som den är. 
Jag bytte upp mig i somras till en Samsung Galaxy S9 Black. Rena motorvägen lovades. Samtidigt skulle min fasta telefoni kapas. 
Vänner intygade att den fasta telefonen hörde stenåldern till. 
Väck med den. 
När ny teknik rullar över mig, blir jag kärringen mot strömmen. Jag stretar emot som ett batteri på 12 ampere (redan här är jag ute på farligt vatten). 
Vad gör ni om mobiltelefonen lägger av, löd min motfråga. Du har fått bölder i halsen. Måste ringa för tid till Vårdcentralen. 
Något svar på det fick jag aldrig. 
Jag behöll min fasta telefon. Nu en uppdaterad variant som en liten dator (till vänster på löpsedelns bild). 
Min strålande nya Galaxy skulle trots allt fixa biffen (till höger på löpsedelns bild). Trodde jag. Igår morse-fredag-efter stått på laddning under natten var mobiltelefonen stendöd. Svart som natten, trots det dagas ute. 
Alla helgons dag på riktigt. 
Planerar nu en attack mot Telenor som är min leverantör. 
Ni vet hur enkelt det är. 
Inte alls som om diskmaskinen lägger av. 
Då kan man alltid diska för hand. 
Sensmoral. 
Behåll din fasta telefon. 
Då kan du alltid ringa Vårdcentralen för en översyn av dina bölder..

Inga kommentarer: