söndag 7 oktober 2018

Snart åtta miljarder pusselbitar på vår jord

Exakt klockan 11.25 idag var det 7 655 003 269 pusselbitar på jordklotet. Precis så många människor fanns det på den tredje planeten från solen, nämligen jorden. 
Där bor både du och jag. 
Alla är vi en pusselbit i ett gigantiskt kretslopp. 
Alla ser vi olika ut. 
Fantastiskt.
Det kan inte ens Jimmie Åkesson göra något åt. 
Det är bara till acceptera läget. 
Vi värnar också över vår egen lilla pusselbit som vi efter bästa förmåga försöker passa in i livets stora pussel. 
Det är inte lätt alla gånger. 
Allt för ofta hamnar bitar fel. Det blir krig och elände. 
Se bara vilket helvete våra folkvalda politiker har för skaka alla bitarna på plats och få till en regering. 
Det är trots allt ett litet pussel som ska läggas i det stora hela. 
Knappt synligt.
Se bara på Svenska Akademien som inte ens kan få samman 18 stolar utan ett jävla liv och kiv. Inbördeskrig bland stolarna. 
För övrigt undrar vi lite till mans om Putin och Trump har sinne för snille och smak. Överdåd är nog rätta ordet. 
Jag sitter här med min lilla pusselbit. Hoppas jag placerar den rätt, så Malmö FF slår Häcken borta i Göteborg i eftermiddag (söndag). 
Om inte får jag nog köpa mig ett nytt pussel. 
Ett bättre pussel.
Bilden här nedanför är faktiskt rätt kuslig. Ett räkneverk tickar dygnet runt fram jordens pusselbitar. Födda, döda och hela rasket. Jag tog bilden exakt klockan 11.25 idag. Försöker lägga med länken HÄR
Önskar dig en skön dag.

Inga kommentarer: