måndag 22 oktober 2018

Bingo! Klädbutik öppnar upp i Lomma

Tänk vad ett par kalsonger kan ställa till det. 
Jag skrev tidigare idag-måndag-på bloggen, om mina kinesiska kalsongers 1000-mila resa-skrålla en bit ner. 
Jag avrundade inlägget med, ”Säg Algots-det räcker”. En berömd reklamslogan för Boråsföretaget som gick i konkurs 1977. Saknad än i denna dag.
Lommabon, allas vår, Bodil Wirén läste, men gjorde en helt annan koppling. 
Genast tipsade Bodil mig om att Algots Mode, ska öppna upp i Lomma. Tack, Bodil. 
Det blir byns första riktiga klädbutik för herrar(?) sedan Hedenhös. Något många har längtat efter. Trötta som vi är på alla mäklare och banker.  Nu kan det bli full fräs lagom till julhandeln.
Algots-bra namn-Mode tar över Seaside Deli:s lokaler mitt emot Fiskboden vid Kajgatan. Seaside Deli utbud blev lite för svårt för Lommaborna att ta åt sig i längden, så de fick slå igen butiken efter tapper uthållighet. 
Hoppas Algot fixar sin handel och vandel bättre. Kanske jag till och med slipper köpa mina kalsonger i Kina. 
Förlåt igen, Kinesiska ambassaden i Stockholm. Jag menar inte vara elak. Visst har ni fina kalsonger i Kina. 
Bara de inte var så jävla små.
Välkommen Algot! 

Inga kommentarer: