måndag 17 september 2018

Mässfall

Bloggen har de senaste dagarna drabbats av mässfall. Jag har inte varit kapabel skapa blogginlägg. 
Vilket känns trist. 
För inte säga högst ovanligt. 
Rent av unikt. 
Faktiskt. 
Orsaken är den här. 
Min hälsa har svajat i mastens topp: astmatisk bronkit samt hjärtflimmer. 
Den ansträngda svenska sjukvården har däremot förskonats. Trots givet ambulansläge. Kampen är utspelats på hemmaplan. 
I mitt hem. 
Några läkare har konsulterats via mobiltelefonen. En nödvändighet i stridens hetta för inte helt duka under. 
Senast det blev mässfall på bloggen var den 18 januari 2015. Då hamnade jag på akuten med feber sprutande ur öronen. 
Men ha tålamod. 
Jag är snart tillbaka i gott slag. 
Det måste vara på riktigt som Löfven säger. 
Det har han alldeles rätt i.

Inga kommentarer: