tisdag 3 juli 2018

Sverige vidare i forbolls-VM! Firar med en kokt med bröd

Sverige slår Schweiz med 1-0 och är vidare till kvartsfinalspel i VM på lördag kl. 16.00. Det är knappt man tror det är sant.
Underbart. 
Fantastiskt. 
Det firar en riktig svensk med en kokt korv med bröd. 
Janne Andersson, en svensk helyllegrabb. Lirarna ska sjunga nationalsången. Inget tvång. Det är bara så att Janne tycker det både ser trevligt ut och låter Sverige. 
Jag håller med honom. 
Janne älskar också en kokt korv med bröd. Han hade för vana att alltid testa de allsvenska arenornas utbud av den svenska delikatessen. 
Jag håller åter med honom. 
En korv med bröd kan ingen vettig människa tröttna på. 
Därför tuggade jag och hustrun i oss en kokt korv med bröd efter matchen mot Schweiz. Aldrig har väl en ”korvajävel” smakat så utsökt. 
Frågan är om Janne får en kokt med bröd i Ryssland? 
När jag var där fanns inga korvstånd. Däremot pirogstånd. 
Kära vänner, inte alls samma sak. 
Jag tycker hela Sverige ska tugga i sig en kokt med bröd inför Sveriges match på lördag. En hyllning, så bra som något.
Jag tror jag tar två. 

Inga kommentarer: