måndag 30 juli 2018

Lommas rekordtidiga höstbild i sommarhettan

Man ska inte löva för mycket. 
En sak är då säkert. 
Min bild här ovanför utefter Centrumgatan i Lomma säger faktisk mer än tusen ord. Löven har fallit. Mitt i högsommaren. 
Och jag har inte lövad för mycket.
Ni kan själva se det på bilden. 
En s k lövexpert förklarade i Rapport i veckan som gick orsaken. De gröna starkare löven, hämtar kraft från de svagare gröna löven som faller döda ner till marken. 
Aldrig mer ska de bli gröna. 
Nu pissar och skiter hundarna på de redan bruna löven. 
Växtriket är som själva livet: den starkaste överlever. 
Löva mig i alla att det blir höst, när det ska bli höst. 
I dag blev jag också träffad av tre regndroppar. 
Lövad matta, var det som sagt var. 
Rekordtidig i Lomma. 
Var annars?

Inga kommentarer: