fredag 13 juli 2018

Lommas oppositionsråd Lisa Bäck ger besked om framtiden

I mars i år meddelade det moderata kommunalrådet i Lomma, Anders Berngarn, att han lämnar sin post. 
Snart började det florera rykten om att socialdemokraternas oppositionsråd, Lisa Bäck, även tänkte lämna den kommunalpolitiska hetluften. 
För att få klarhet i saken, letade jag upp Lisa i semester Sverige. 
”Jag känner väl till ryktena om min avgång efter höstens val. Sanningen är den att jag tänker inte lämna min post. 
Först vill jag se hur valet slutar. Vilken plats kommer Sverigedemokraterna att ta? Något av en dark horse. 
Sedan har jag mitt skötebarn, äldreomsorgen. Den frågan vill jag inte släppa, vind för våg. Det finns mycket kvar att göra. Nej, jag stannar kvar,” bekräftar Lisa Bäck med emfas för mig. Således ett klart besked om framtiden.
Till hösten fyller Lisa folkpensionär. Anders Berngarn är ”bara” 62 år. 
”Så jag kör ett tag till,” slutar Lisa Bäck, innan hon äntrar ekan för en tur ut på den rofyllda skogssjön. 
Hoppas det nappar.

Inga kommentarer: