tisdag 17 juli 2018

Hokus pokus stolpe i Lomma stoppar trafiken

Märkliga saker hända i vår Herres hage. Själv höll jag på fastna i en stolpe som plötsligt poppade upp mitt på Sommargatan i Lomma. Gatan med det vackra namnet finns där Lomma Camping tidigare huserade. 
Jag kom så sakteliga körande med min el-skoter på Sommargatan. Plötsligt stod det en stolpe i vägen. 
Mitt på Sommargatan. Ett annorlunda stopphinder för bilar ner till badet. Tydligen enbart till för de boende. 
Nu smet jag enkelt förbi stolpen. 
Det var när jag körde tillbaka som det plötsligt utspelades hokus pokus filiokus framför mina ögon. 
Stolpen sänktes ner och försvann i asfalten. 
När jag passerat över den, steg den sakta upp igen som den manövrerades av en osynlig hand. Jag provad en gång till. 
Jo, stolpen både försvann ner i asfalten och segade sig sakta uppför igen. En hokus pokus stolpe i Lomma. Helt okänd för de flesta i byn. 
Lustigt var det allt.
Så lättroad är jag. 

Inga kommentarer: