torsdag 21 juni 2018

Midsommar.: Vem minnas 71 midsommarfiranden?

Har man som gammal man haft förmånen få uppleva så många midsommarfirande, känner man sig relativt nöjd. 
Med årets blomstertid blir det hela 71 midsomrar. En ringa del stannar kvar i ens minne som små pärlor.
Lustfyllda upplevelser med gemenskap, glam, skratt och fest. De flesta far tyvärr världshus förbi. 
Minns du själv vad du gjorde midsommaren för 30-40 år sedan? 
Kunde just tänka mig det. 
Inte ens en blomsterkrans. 
Hur ska då en annan kunna hålla reda på 71 midsomrar? 
En omöjlighet. 
Däremot minns jag att midsommarfirandet var både stökiga och tokiga under ungdomsåren. Numera med ålderns rätt, går det stilla till väga som en högmässa i kyrkan. 
Ordning och reda. 
Fast en liten hut till sillen får det allt bli. 
Själv ska jag också krama hustruns sju blomster under huvudkudden. 
De inlagda bilderna, är från just sådana midsomrar jag minns. Det finns ytterligare 69 att redovisa. 
Om jag minns det, får det bli en annan gång. 
Jag vill önska alla mina bloggläsare en trevlig midsommar. 
Tack för att ni finns.

Inga kommentarer: