söndag 27 maj 2018

Flaggan i topp på Mors Dag-så firas mor

Min egen mor ligger på Lomma kyrkogård. Henne firade vi med älsklingsblomman: ett fång syrener. 
Mina barns mor lever jag tätt tillsammans med sedan 49 år. Henne försöker jag fira 365 dagar om året (lyckas inte alltid), för hon är en sådan fantastisk mamma för oss alla i familjen Rockbäck. 
Ingenting är svårt.
Spinner för det mesta behagfullt som en Alfa Romeo 8C sound.
Vilken obehaglig buckla som än sticker upp på livets väg, lotsar hon oss alla med varsam hand in på en ny väg utan några bucklor. 
Det sker med en smidighet som isprinsessans piruetter. 
Hon höjer aldrig rösten. 
Jo, om Malmö FF förlorar. 
Då, mitt Herrskap, vill jag inte byta med sportchefen/tränaren, Daniel Andersson. Med andra ord har det blivit ett och annat morrande i år. 
Bortsett från MFF, så finns det bara ett ord att säga om min hustru, mor till mina söner samt farmor till fem barnbarn: fantastisk som människa. 
Utan hennes insats, hade jag själv inte varit mig själv, utan en helt annan person som suttit på ett äldreboende. 
Ja, sedan är hon trött intill döden på mina skämt. 
Vem är för övrigt inte det? 
Puss kära mor i himlen och puss-puss kära hustru, för att du finns för oss. Mors Dag är din dag som alla de andra 365 dagarna om året. 
Jag lovar dig förnya mina skämt. 
Fast han som gick på sock över Alperna, hördes inte...
FOTNOT. Texten skrevs ner direkt från mitt hjärta. 

Inga kommentarer: