tisdag 15 maj 2018

Calle Rockbäcks blogglöp väcker förundran och beundran

Jag har allt väntat på frågan. 
Löpsedlarna jag tillverkar till mina blogginlägg med huvudet, LOMMA NEWS, är en sak. Vad de sedan skriker ut är en helt annan sak. 
Eftersom jag bor i Lomma spanar jag, från och till, ut över hela världen. Och skriver om det på bloggen. Oftast på mitt sätt. 
I måndags (igår) skrev jag om MFF-tränaren som fick sparken. Rekommenderade också supportrarna kristerapi. 
För första gången efter ett par tusen löpsedlar, ställde en gentleman frågan på Facebook (Lomma-Nytt): ”I Lomma?” 
 Skrev han. 
Kort och gott. 
Gentlemannen hade tydligen för första gången upplevt en av mina otaliga löpsedlar med skiftande innehåll-från Lomma till världen. 
Vännen, Sven Trönne, gick genast in och skrev: 
”Ja, det är är ett av Calle Rockbäcks uppskattade blogginlägg. Han bor i Lomma och han delar sina inlägg i denna grupp.” 
Tack för det, Sven. 
Kan man då göra som jag gör? 
Visst kan man.
Heller ska mina blogginlägg enbart handlar om Lomma, för det står Lomma News på löpet? Självklart inte. 
Det beror på att jag som Sven Trönne skrev bor i Lomma. Jag har min utkikspost till omvärlden från just Lomma. 
Det är alltså helt rätt att skriva om både USA-presidenten Trump som skriva om kommunhövdingen Berngarn i Lomma. Det är också helt rätt skriva om något roligt eller tragiskt i Lomma och världen i övrigt. 
Faktum är att jag är helt fri som en fågel. 
Det innebär att jag skriver precis om vad jag själv vill, så det så. 
Här nedanför ett litet axplock av löpsedlar från februari 2013. Då det var premiär för mina löpsedlar. 
Orsaken? 
Efter kört bloggen sedan juli 2008, ville jag försöka förnya mig. Göra något annorlunda. Jag vet för övrigt att de uppskattas efter förtjänst. 
Du har precis läst löpsedel nummer 2174.

Inga kommentarer: