fredag 16 mars 2018

När livet vänder-även i avloppsrören

När livet vänder, heter en TV-serie som Anja Kontor, gör med stor energi. Det är en bra titel. Kan användas i många sammanhang. 
Inte minst på alla de som helt plötsligt badar i pengar efter en internationell lotterivinst. Det kan röra sig om hundratals miljoner. Om inte miljarder. 
För dessa stackare vänds livet verkligen upp och ner. 
Vem hade inte blivit galen över sådana massa pengar? 
Det blir de också. 
Galna. 
På riktigt. 
Då handlar det om när livet vänder. 
Åt fel håll, om Herrskapet förstår vad jag menar. 
Anjas program handlar om människor som på grund av svårigheter-ofta ofattbara-vänder åt rätt håll. I bästa fall, är kanske bäst tillägga. 
När livet vänder, kan gälla både dig och mig också. Det finns dagar man helst vill slippa. Så finns det dagar då livet plötslig vänder åt rätt hall. Den så kallade vardagsvändningen som alla tvingas gå igenom. 
När livet vänder, stämmer in på min egen situation. 
Just nu går det åt rätt håll. Opererades för några dagar sedan. Då vändes livet åt fel håll-både före och efter operationen. 
Begriper inte hur jag klarade av skriva ett blogginlägg varje dag. Såg knappt vad jag skrev. Ber om ursäkt för både det ena och det andra. 
Det är det som är så fint när livet vänder. 
Du kan alltid be om ursäkt. Eller få avloppsrören rensade. 
I morse väcktes jag i ottan av två unga människor. 
De skulle rensa våra avloppsrör. 
Se där: när livet vänder, även i avloppsröran. 
En sådan dag kan man inte klaga på.

Inga kommentarer: