lördag 10 mars 2018

Mellovinnaren Benjamin Ingrosso-ny svensk världsstjärna?

Det finns lika många åsikter om Melodifestivalen som det finns myror i stacken. 
En sak är jag emellertid säker på till i vart fall 90 procent, när det gäller Benjamin Ingrosso: vi såg en ny svensk världsstjärna (?) tändas på Zlatans Arena som också Friends Arena kallas för. Inte alls dåligt.
Den här unge mannen ( 20 år) äger, så att säga, hela paketet för skjutas iväg till stjärnorna i himlen. 
Låten, Dance you off, blir garanterat en stor hit. Inte bara i Sverige. Utan även i Europa och mer än så. 
Jag blir inte det minsta förvånad om Benjamin även vinner i Portugal. Själv hade jag svårt för låten första gången jag hörde den. Kände mig för gammal, helt enkelt. Sedan har jag hört den flera gånger. 
Den besegrade mig. 
Till slut klappade jag takten med kryckorna. 
Ja, jo, Benjamin Ingrosso tar hem hela tjottaballongen. 
Minns var ni läste det först.

Inga kommentarer: