fredag 23 februari 2018

Östersund ger MFF mardrömmar

Mitt huvud tyngs av allsvenska funderingar som stavas ÖFK. Utskrivit Östersund Fotbolls Klubb. 
Fotbollslaget. 
Alltså varken skidskyttar eller längdskidåkare. Vilket Östersund är mest känd för. Utan världens mest populära spel om en boll. 
Fotboll. 
Regionen i Jämtland med en meter snö halva året. Mest och störst när det gäller vinterturismen med Åre som draglok. 
Ändå pratar hela Sverige om det märkliga fotbollslaget Östersunds FK. Erkänner gärna jag varit skeptisk till Norrlands svar på Eric Persson, Daniel Kindberg. Klubbens ordförande samt tusen saker till i klubben. En modern diktator. 
Efter den osannolika matchen mot Arsenal som laget vann med ”historiska ” 2-1, lägger jag mig platt. 
Arsenal är mitt inne i glödhett seriespel. Laget ska vid denna tidpunkten vara en väloljad maskin. 
Östersund FK befinner sig ljusår från seriespel. Allsvenskan drar först i gång en bit in i april. 
ÖFK plumsar i snö. 
Det gör inte Malmö FF. 
Tankar kommer på matchen i Svenska Cupen mellan MFF-Dalkurd. Efter mycket om och men lyckades Markus Rosenberg slå in en straff i slutet av matchen. En mager seger med 1-0, med ett tanigt sökande spel. 
Ljusår från Östersunds bragdlir i London. 
Då ska ni veta att MFF-spelarna inte har någon snö att plumsa omkring i. Fortsätter det så här, tar aldrig MFF sitt tredje allsvenska guld på raken. 
Då kniper Storsjöodjuret från Östersund guldet. 
Andra sidan kan jag inte förstå mig på, att klubben inte blir sönderköpt. MFF blir alltid sönderköpt inför en ny säsong. 
Jag får det inte till att gå ihopa. 
Hjälp mig någon. 
FOTNOT. Storsjöodjuret lär finnas i Storsjön, sjön vid Östersund.

Inga kommentarer: