måndag 12 februari 2018

Mamma Mia-SVT tog livet av Melodifestivalen

Jag vet. Det är höjden av orättvisa jämföra årets Mello med musiken i Mamma Mia. I lördags direkt efter Melodifestivalen, körde SVT1 ut Abbornas kultfilm, Mamma Mia. Det var ett lustmord på sitt eget paradprogram. 
Jag har sett filmen några gånger som väldigt många andra gjort. 
Nu fastnade jag igen. 
Musiken, kära vänner, musiken-krossade fullständigt vad som bjöds från Göteborg. Det blev så tydligt. 
Det var ett korplag i fotboll mot Barcelona med Messi-läs Benny Andersson-som trollkonstnär. Filmen, Mamma Mia, har musik från en annan planet. 
Melodifestivalen har kört vilse. 
Inte bara musiken utan hela konceptet. 
Förlåt jämförelsen, men jag kunde inte låta bli. 
I juli har filmen Mamma Mia Here We Go Again premiär. 
Tala om sommarfilm. 
Det blir en härlig blandning med gammalt och nyskrivet material. Hela gänget är med, plus då nykomlingen, Cher. 
På Facebook finns hur mycket som helst utlagt. Själv lyssnade jag på Cher som sjunger Fernando-se bilden här nedanför. 
Mamma Mia-SVT tog livet av Melodifestivalen. 
Hur tänkte man där?

Inga kommentarer: