fredag 23 februari 2018

Lommas kommunhövding Anders Berngarn blåste mig

Det gäller trolla med orden. 
För drygt en månad sedan frågade jag Lommas kommunalråd, moderaten Anders Berngarn, om han tänkte sluta efter höstens val. 
”Nej, det tänker jag inte. Det blir minst en period till”, svarade han mig. 
I dag ger han nyheten till Sydsvenskan. 
Han slutar som kommunalråd efter höstens val. Orsaken han uppger är att det är slitet. Det gäller som sagt vad, trolla med orden. 
Blåst blev jag. 
Tänkte mig bli först med nyheten. 
Andra sidan kan väl aldrig kommunhövdingen ge en sketen bloggare en sådan STOR nyhet. Hur som helst. 
Anders har alltid ställt upp på mina tokigheter med gått humör. För han har humor. Det är bara till att gratulera reportern, Johanna M Karlsson, på Sydsvenskan som snodde nyheten mitt framför näsan på mig. 
Tack för den, Anders Berngarn. 
Det gäller trolla med mer än orden.
Eiffeltornet duger också bra.

Inga kommentarer: