onsdag 21 februari 2018

Kungen har snott min vinterfrisyr

Såg den svenske monarken intervjuas i TV5, efter Charlotte Kallas och Stina Nilsson plockat hem silvermedaljen i sprintstafett fristil. 
Det är inget märkligt med det. 
Kungen som jag är förtjust i sporten. 
Nej, det som slog mig var att vår konung var långhårig. Hans silverman stack läckert fram där bak under den svarta kepsen-se översta bilden på löpet. 
Kungen har alltså skaffat sig en vinterfrisyr. Precis som jag har för vana att göra under vintermånaderna-se understa bilden på löpet. 
Både kungen och jag är lyckligt lottade. 
Vi har håret kvar, men så är vi också födda 1946. 
Carl Gustaf har alltså, mer eller mindre, snott min vintermössa som jag kallar min hårman för vintertid. 
Jag blev både glad och förvånad.
Silverhår.
Vi har skapat ett vintermode för män. 
Kungen och jag. 
Fast ännu har han en bit kvar till mina höjder-se bilden här nedanför. 
Välkommen till silverklubben, Kungen.

Inga kommentarer: