fredag 16 februari 2018

GodMorgon i Stugan-Frida Hansdotter tog GULD-jag sov

Jag har i mitt sportliv sett från TV-soffan, missat ett svenskt OS-guld. Det inträffade i natt när Frida Hansdotter vann slalom och tog hem guldet. Slog en sådan kanon som amerikanskan, Mikaela Shiffrin. 
Jag sov sött på lilla örat.  Drömde i stället om en krånglig resa till djungeln. Fråga mig inte vad. Inget hände samman, så vi glömmer den.
För första gången sedan TV började sända för snart 100 år sedan, känns det som, missade jag ett svenskt OS-guld. 
Jag är i den förtjusande åldern, när det är nödvändigt skrapa samman några timmars sömn. Skönhetssömnen måste prioriteras. 
Nätterna tål icke längre tjo och tjim.
Då kan det gå så här. 
Missa både Donald Trump och OS-guld.
Andra sidan var det en överraskning vakna upp i en morgon av guld. 
Därmed har våra svenska kvinnor plockat hem fyra OS-guld. Leder över de svenske männen med 4-0. 
Nu blev det i stället frukost tillsammans med fristilsåkarna på 15 km herrar. Markus Hellner blev bäste svensk med en åttonde placering. Vann gjorde mannen med parfymnamnet, Cologna. 
Det var synd inte Charlotte Kallas var med i loppet...

Inga kommentarer: