tisdag 6 februari 2018

Bildbevis: ”Jag lever på stor fot”

Här sitter Ann-Louise med något som påminner om barnfilmen, Bigfoots, fötter. Rejäla ”blaaa” som vi säger i Skåne. 
Sanna mina ord: det är mina fötter. 
Ann-Louise på Ortopedteknik, Universitetssjukhuset i Lund, tryckte ner mina fötter i något som påminde om en upplöst skumgummi-blandning. 
Själva avgjutningen. 
Beviset på att jag och Bigfoot lever på stor fot. 
I slutändan tillverkas specialsydda skor för sommarbruk. Går att få på recept vid vissa sorteras sjukdomar, vi helst vill slippa. 
Jag har en allvarlig neurologisk skada, efter en tumör härjat runt med mig. Cancertumören opererades bort 1998. Kvar blev nervskadan som gett mig två fallolyckor med veckor på lasarettet. 
Därför måste jag ha dessa specialskor. 
Äger redan två par. 
Det är som vandra omkring på moln. 
Kanon. Jag är väldigt glad över mina exakta skor. 
Denna gången ska det bli en sportig modell. Återkommer om några veckor med resultatet. Fram till dess ska jag inte sko mig på andra. 
Tack för hjälpen, Ann-Louise.

Inga kommentarer: