söndag 7 januari 2018

Lommatjejen Monika punkterade mitt köldtest med vinterbad

Det här är Monika. 
Hon är en alldeles speciell Monika. 
Här for jag ut grymt påpälsad i vintersolens minusgrader med el-scootern. Uppgiften var att ta reda på hur många lager med kläder behövs, för hålla kylan ute när man fräser omkring i 10 km/tim. 
Då punkterade Lommatjejen Monika hela projektet. 
När jag kom fram till Centrumbadet i Lomma som badade i skarpt solsken, steg Monika upp ur det iskalla vattnet. 
Där tvärdog mitt köldtest med en rejäl högersmocka. Jag skakade tänder medan Monika skrattade. 
Vi har verkligen tuffa brudar i Lomma. 
Sedan klädde hon på sig-se bild. Då blev vi genast mer jämlika. 
Se där-en söndag som inte blev som den var tänkt, men ändå blev bättre än vad som var tänkt från början. 
Vem kunde räkna ut det? 
Sommaren med Monika, heter en berömd svensk Bergman-film från 1950-talet. Nu blev det  i stället vintern med Monika.
 Inte alls så dåligt alls.
Tvärtom.
Succé.

Inga kommentarer: