måndag 22 januari 2018

Klackarna i taket-4000 blogginlägg!

Du börjar precis läsa blogginlägg nr 4000 på min blogg. 
4000! 
Sedan jag startade bloggen den 8 juli 2008, med Hitlers praktfulla medicinlista (nr 1), har jag skrivit och publicerat 4000 blogginlägg. 
Det har varit en resa, vill jag lova. 
Om jag lägger ut alla bilderna, samt den enorma textmängden i en enda lång rad-från min ytterdörr i Lomma, räcker det till glasskiosken i Bjärred, 6-7 km bort. 
Kan vara mer. 
Kan också vara mindre. 
Mycket ändå.
Ni förstår själva. 
Tidsmässigt handlar det om ca 15 000 timmar framför datorn. 
Om inte mer. 
Därför är jag värd få slå klackarna i taket en sådan här förtjusande, förtjusande dag. Med tanke på mina kroppsliga dilemman, låter jag Sigbritt slå i alla fall en klack i taket. Två klackar får det bli i sommar. 
Den 8 juli fyller nämligen Calle Rockbäcks BLOGG 10 år. Grattis till mig själv. Och hustrun som har stått ut med min diversehandel på nätet. 
För jag har skrivit om precis allting. Spanat från min plats i Lomma hamn ut över stora vida världen. 
4000 blogginlägg, som sagt var. 
Jag är faktiskt stolt. 
Säger som den franska tuppen: 
Cocorico!

Inga kommentarer: