fredag 12 januari 2018

Därför tystnar Calle Rockbäcks BLOGG för en tid

Ni vet hur det är. Plötslig börjar datorn bli segare än segt. Det är som om någon hällt lim i fanskapet. 
Det spelar ingen som helst roll hur du städar och rensar: din dator är på väg att dö i en lång och utdragen process. 
Mitt bloggande medför att datorn används flitigt. 
Allt sparas. 
Bilder och texter staplas som timmerstockar vid Kvarnsvedens Pappersbruk. Plus allt annat som kommer som ett brev på posten med Internet. 
Åren går. 
En dag upptäcker du din dator börjar bli seg. 
Och SEGARE. 
Du räknar åren. 
Din dator är 8-10 år gammal. En ungefärlig livslängd för en dator. 
Din dator håller på dö. 
Du och datorn spelar inte längre på samma planhalva. Trots att ni båda är museum föremål. Där är jag nu. 
Jag insåg fakta och har köpt mig en ny dator på nätet. I går levererades den hem till matbordet av Postnord. 
En alldeles utmärkt leverans för övrigt. Inget att klaga på. Utmärkt service och trevligt bemötande. 
Postnord kan. 
Faktiskt.
En liten brun låda med en moderna dator med alla tänkbara obegripliga finesser. Nästa steg är att tömma min döende dator. 
Det är också dödande trist. 
Sedan ska min nya vän installeras med alla sina obegripligheter. 
Därför kommer bloggen att vila i frid en tid. 
Bara så ni vet. 
Jag är alltså nedkopplad från att bli uppkopplad. 
En vacker dag är det full fart på bloggen igen. Hoppas jag. 
Ha tålamod. 
Återkommer som ett kraftpaket.

Inga kommentarer: