lördag 30 december 2017

Nyårsönskning-Stålmannens hår

Inom sjukvården klassas jag som multisjuk. Det är i alla fall så mitt smörgåsbord med sjukdomar beskrivs i min sjukjournal. 
En multisjuk kan med andra ord på egen hand sysselsätta ett ordinärt sjukhus.  Ja, nästan då, om man tar i så man spyr.
Skall man då som jag fylla alldeles för mycket år 2018, kan framtidsutsikterna te sig tämligen dystra. 
Jag tänkte en snabb runda: det enda som fungerar fullt ut på min enkla person, är mitt hår. Svårare än så är det inte.
Håret växer som ogräs. 
Visserligen är det länge sedan mitt kolsvarta hår förvandlades till grått-fast som sagt var, växer gör det. 
Tappar inget hår heller. 
Det är alltså håret jag mäktar med satsa på 2018. 
Göra det stålstarkt. 
Skaffa Stålmannens hår. 
Superhår. 
Då infinner sig genast nästa fråga. 
Med vad? 
”Försök med det här”, säger hustrun och ler spjuveraktigt. 
”Proffs Maximum Strong” 
Stålmannens hår som kan knocka åldringsrånare. 
Bara inte Pernilla får ett helvete när hon ska klippa topparna. 
Lomma är ni ready! 
För Stålmannen? 
Här kommer jag!

Inga kommentarer: