torsdag 7 december 2017

Lomma mitt bland brandinfernot i Kalifornien

Så känns det faktiskt. 
Brandinfernot i Kalifornien ha hamnat i mitt knä. 
Den minnesgoda läsaren av bloggen, kanske minns ett blogginlägg från mars 2014. 
Den berömda fotografen, Nina Prommer, ståtar med Lomma kommuns logga mitt band alla filmstjärnor på , Walk Of Fame, i Hollywood. Det gick att ordna, då Nina är en vän till mig. 
Det blev då en kul löpsedel som väckte uppmärksamhet. 
I dag har Nina Prommer hamnat mitt i eldinfernot i Los Angeles-se löpsedel. För några dagar sedan evakuerades Nina från sitt hem i Symar. 
Den rasande branden närmade sig med stormstyrka bostadsorten. Det var bara till fly hals över huvudet. 
Nu har hon fått återvända hem igen. 
Grannarnas hus ligger i aska, medan Ninas hus har mirakulöst klarat sig. Det enda som vittnar om branden är välkomstskylten som pepprats med sotflagor. 
”Jippi! Mitt hus står kvar.” 
Nina Prommers glädjetjut när hon kom hem igen. 
Det var lätt ta åt sig den glädjen. För det kändes som Nina placerat eldinfernot på andra sidan jordklotet i mitt knä hemma i Lomma. 
Lycka till med livet, Nina.
Jag är glad för din skull. 

Inga kommentarer: