onsdag 27 september 2017

Rolle laddar i Lomma-världsäventyr på MC

Här sitter jag och laddar bloggens specielle äventyrare, Rolle af Trollhättan, med en äkta Lommakebab modell Mount Everest. 
Det kan behövas. 
I morgon tar han flyget till New Delhi, för umgås med sina indiska vänner. Smälta den enorma Lommakebaben med lite krut i maten från det indiska hemlagade grönsaksköket. Jo, han har pansarmage. 
Också. 
Efter fått i sig den spännande kulturen i kombination med det ständigt rådande trafikkaoset i New Delhi, flyger han vidare till Katmandu i Nepal. 
Nu börjar det riktiga äventyret. 
Där gränslar Rolle en MC, Royal Enfield modell 1948 och gasar i väg mot ett äventyr mot toppar på över 8000 meter i Himalayamassivet. 
Mina franska nerver kommer i dallring. 
Om jag fixat det, hade jag som de amerikanske idrottsmännen, gått ner på knä i bön. För de sista 20 milen fram till Mustang intill den Tibetanska gränsen är ingen väg, men ändå kallas det för väg, när lerstigen klättrar utefter bergskammen med stup rakt ner i helvetet. 20 mil, var det, som sagt var.
Biltrafik förbjuden.
Fattas bara.
Jag är, 71 år. Rolle, 73 år. 
Pensionärer. 
Om jag är en knäppgök, är Rolle en galenpotta. 
Be ni också en bön för honom. 
Det kan behövas. 
Må det gå bra.
FOTNOT. Bilden här nedanför. Finns där ett hotell? 

Inga kommentarer: