söndag 3 september 2017

Bosse och Stinas katamaran hälsar hösten välkommen till Lomma

Det här är Bosse och Stinas katamaran. 
Sedan flera år ett smycke i Lomma Hamn. 
I veckan seglade de ut på de sju haven för hälsa hösten välkommen till Lomma. I strålande solsken. 
Bättre än så kan inte en höstdag debutera. 
Av bara farten har sedan höstens slösat sin sol över oss Lommabor. 
Det finns en poäng med katamaranen som är svårslagen. Bosse har byggt den alldeles på egen hand. Skruv för skruv in i minsta detalj. 
Ett enastående bygge. 
Jag har varit ombord på den. 
Lysande finsnickeri av Bosse själv. 
Imponerande. 
Jag kunde till och med med mina 193 cm gå rakt lång i pontonerna. Det trodde jag var en omöjlighet. 
Därför vet jag att det är en skönhet som seglade förbi mig-landkrabban-för hälsa hösten välkommen till Lomma. 
Sedan har vi en poäng överkurs. 
När Bosse var färdig med sitt katamaranprojekt, visade det sig att den blivit för stor för huset, där den byggdes. 
Så det fanns bara en sak att göra. 
Riva huset för få ut katamaranen. 
Det gick bra det med. 
Därför har vi en egen pärla bland allt båtliv i Lomma Hamn. 
”Skepp o`hoj!"

Inga kommentarer: